21 Şub 2009

**TARHANALI KÖFTE (ANTEP YEMEĞİ)**

IMG_0788 by you.

Arkadaşlar Antep mutfağı gerçekten çok lezzetli yiyecekler içeren mutfağımız..Sağolsun Antepli komşum Beni mahrum bırakmıyor bu lezzetlerden..Bende sizleri tabii:))antep yuvalaması tarifini vermiştim..Bloğumda var oda çok lezzetli mükemmel bir yemek tabi bir o kadar da zahmetli..Ama bu bambaşka bir tat Anlatılmaz yemek lazım:))Bence emek vermeye değer..bu tarifi sizin için uzun uzun sordum en ince ayrıntısına kadar..yani bunu ben yapmadım..Ama kusura bakmayın yedim:))o yüzden paylaşmalıyım..Bu yemeğe lezzet veren Antepe özgü tarhana..Bildik tarhanadan farklı yarma ve yoğurtla yapılıyor..Yani tarhanayı buldukmu bu yemeği yapmak kolay..evet nasıl yapmış bakalım.....

IMG_0788 by you. ***TARHANALI KÖFTE***

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı nohut
  • 500 gram kuzu budu veya dana kuşbaşı
  • 1 kase yoğurt
  • 1 su bardağı antep tarhanası

KÖFTE İÇİN:

  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 yumurta
  • Karabiber,Pulbiber
  • 1 küçük kuru soğan

SOS İÇİN:

  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ 1 tatlı kaşığı kuru nane

YAPILIŞI: Akşamdan ısladığımız nohut ve etlerimizi aynı tencerede birlikte pişirelim.O pişerken biz köftemizi yapalım.Bulgur irmik yumurta ince kıydığımız soğan ve baharatlarla güzelce yoğuralım..Misket büyüklüğünde köfteler yapalım..tarhanamızı bir tencereye koyup haşlayalım..suyunu süzüp bir kaç kez yıkıyalım..et ve nohut piştikten sonra tarhanımızı içine ekleyelim..10 dakika kadar sonra köftelerimizi ilave edip bir kaç dakika daha kaynatalım..en son yoğurdumuza tencerede kaynayan sudan azar azar alıp özleyelim ve yemeğe ilave edelim..yağımızı tavada kızdırıp nanemizi yakalım ve kaynamakta olan yemeğimizin üzerine gezdirelim..harika yemeğimiz hazır..AFİYET OLSUN...

0 yorum: