21 Şub 2009

**AYVALİ KAFESLİ TART**

YEMEKLER 516 by you.

Hayır bilemediniz bu ayvalı ve kafesli tart.Bu tarif yaklaşık 8 yıldır tarif defterimde mevcuttu..hep elmalı yapıyordum..Çok bereketli ve de her zamanki gibi lezzetli:)Ama bu kez ayvalı yaptım neden?Çünkü ben geçenlerde ayva reçeli yaptım..ama nedense reçel değilde marmelat gibi oldu..bende onu değerlendirmek için ayvalı tart yaptım..Çok ta güzel oldu şiddetle tavsiye ediyorum..İster elmalı ister ayvalı yapın ama mutlaka yapın..

Arkadaşlar sizden bir ricam var bir kaç arkadaşıma sorunumu yorum olarak bıraktım ama..Burda da belirtmek istiyorum..sayfam çok zor açılıyormuş..sayfamı zor açan arkadaşlarım bana bildirirse sevinirim..sayfadaki kayıtları azalttım..Buna rağmen yine de zor açılıyorsa şablonumu değiştirmek zorunda kalıcam..Bildirirseniz çokkk sevinirim..teşşekürler şimdiden..

YEMEKLER 510 by you. ****AYVALI KAFESLİ TART****

MALZEMELER:

  • 1 yumurta
  • 1 bardak yoğurt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket margarin (Eritilmiş ve ılınmış olacak)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Üzerine serpmek için bir miktar pudra şekeri

İÇ MALZEME:

  • 4 Adet orta boy elma
  • 1 çay bardağı su
  • 2 çay bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın

NOT: eğer evde marmelatınız varsa herhangi bir meyveden olabilir.Elma yerine kullanabilirsiniz..

YAPILIŞI:

Önce elmalırımızı soyup rendeleyelim.üzerine şeker ,su ve tarçını ilave edip Elmalar suyunu çekene dek pişirelim..Soğumaya bırakalım..Margarinimizi eritip ılıtalım.Hamur malzemelerimizin tümünü güzelce yoğurup yumuşak bir hamur elde edelim..Her zamanki gibi unumuzu yavaş yavaş ilave edelim.. Hamurumuzun üçte ikisini

Yağlanmış fırın tepsimize yayalım..Soğuyan pişmiş elmalı harcımızı üzerine güzelce yayalım..Ayırdığımız hamurdan ince uzun çubuklar yapalım tepsimizin eni ve boyuna göre Tartımızın üzerine kafes şeklinde döşeyelim..Önceden ısıtılmış fırına verip altı üstü kızarana dek pişirelim..Fırından alıp soğumaya bırakalım..Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpip dilimleyelim..AFİYET OLSUN:::

YEMEKLER 505 by you.

0 yorum: