21 Şub 2009

**BEŞİKTASLI PASTA**

Pazar günü oğlumun doğum günüydü.17.yaşını kutladık..Nice sağlıklı uzun yıllara inşallah..Doğum günü pastasını çok zorlanarak yaptım..Neden?Çünkü beşiktaşlı ve amblemini yapmak istiyordum..Ama siyah renk gerekiyor ve ben gıda boyalarına pek sıcak bakmıyorum nedense..Ama çaresiz bu kez kullandım..Şeker hamuruyla yapmak istedim..Ankarada bir tek gimatta bulunuyormuş..Toptan gıda satışı yaptıkları için.1-2 kg alanımayor..Gıda boyası kullandım ama yineden çok fazla kullanmadım renk siyah değil gri oldu:)) **BESİKTAŞLI-YAŞ-PASTA**

MALZEMELER:

  • 8 yumurta
  • 8 kahve fincanı un
  • 8 kahve fincanı şeker
  • 2 paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı sıcak su

ARA KREMA:

  • 1 paket hazır pasta kreması
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 2,5 su bardağı süt
  • 2-3 Adet muz

ÜSTÜ İÇİN:

  • 2 paket krem şanti
  • 2 su bardağı süt

YAPILIŞI:

İlk önce pasta kremamızı çırpıp İçine damla çikolatalarımızı ekleyip dolaba koyalım..krem şantimizide hazırlayıp onu da dolaba koyalım..Pandispanyamızı yapalım.Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çırpın..Suyu ekleyin Unu ve kabartma tozunu ilave edip çırpmaya devam edin..vanilyayı ekleyin..yağlı yağıt serilmiş fırın tepsisine dökün..Önceden ısıtılmış fırına verin..pişince çıkarıp üzerini bezle örtün sertleşmesin..Soğumasını bekleyin..Soğuduktan sonra istediğiniz şekilde kesin..ben ikiye böldüm.böldüğüm bir parçayı iple kesip iki parça haline getirdim..yani üç katlı oldu..Dört katlı da yapabilirsiniz..Sizin hayal gücünüze kalmış..her parçayı sütle ıslattım..aralarına çırpıp hazırladığım pasta kremasını sürdüm..üzerini ince dilimlediğim muzla döşedim..Tüm katları aynı şekilde yapıp en üstü krem şantiyle sıvadım..Süsleme size kalmış..

0 yorum: