21 Şub 2009

**PASTANE POĞAÇASI**

Ben pasta börek yapmadan duramıyorum.Güya bir süre ara verecektim ama ne mümkün:)Ama bu poaçalar bir harika.Size garanti veriyorum ve şiddetle yapmanızı tavsiye ediyorum.bu tarifi defterimin arasında buldum.yapılışı yazmıyordu sadece malzemeleri yazıp bırakmışım.Nerden kimden aldığımı hatırlamıyorum.Kim vermişse tarifi allah razı olsun.Tam pastahane poaçası tadında.Süper bir tat yapmayan pişman ona göre:)

**PASTAHANE POGAÇASI** MALZEMELER:

  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta akı ( sarılar üzerine sürülecek)
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya ben yuva kullanıyorum
  • Aldığı kadar un

İÇ HARCI:

  • Peynir-Maydanoz

YAPILIŞI: Sütü ılıtıp yoğurma kabına boşaltın.şeker ve mayayı sütün içinde eritin.Yumurta aklarını tuzu sıvı yağı ilave edip elinizle şöyle bir karıştırın.yavaş yavaş unu ilave edin.Ele yapışmayacak bir hamur yoğurun çok katı olmayacak.ÖNEMLİİİİ mayalı hamur yoğururken çok iyi yoğurmaya dikkat edin.Elinize yapışmadığı zaman hamur tamam demektir.Hamuru sıcak bir yere koyup üzerini kapatalım.İki katı kadar kabarınca hamurumuzu az biraz yoğurup gazını alalım.Cevizden büyük parçalar alıp yuvarlayalım.ortasına harcımızı koyup tekrar yuvarlayalım.Yağlanmış tepsiye dizelim.Üzerlerine yumurta sarılarını sürüp önceden ısıtılmış fırına verelim.AFİYET OLSUN.....

0 yorum: