21 Şub 2009

**ETLİ BEZELYE YEMEĞİ**

Evet bir yemek alternatifi daha:) Çok güzel vede besleyici bir yemek.Ben bezelyeyi derin dondurucuda saklıyorum. Kışın böyle işime yarıyor çoğu ev hanımlarının yaptığı gibi. Bugün ne pişirsem sorunu biraz olsun azalıyor.Aslında tüm mevsimlerin kendine göre lezzetli sebzeleri var.Aslında mevsimin de tüketmek en sağlıklısı ama böylesi de iyi oluyor bence.Ben kıymalı yaptım.tavuk etiyle de çok güzel oluyor. Gelelim nasıl yaptığıma...

**ETLİ BEZELYE YEMEĞİ** MALZEMELER:

  • 200-300 gram orta yağlı kıyma
  • 1 kuru soğan
  • 1 büyük havuç
  • 1 veya 2 patates
  • 1 veya 1,5 su bardağı bezelye
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı mısırözü yağı
  • Tuz,karabiber
  • Dere otu

YAPILIŞI: Önce havuçlarımızı kazıyıp zar şeklinde doğrayalım.Patateslerimizinde kabuklarını soyup aynı şekilde doğrayalım.Soğanımızı ince ince kıyalım.Kıymamızı tencereye koyup yağı ilave edelim.Kıymayı güzelce kavuralım.Salçayı ilave edelim.Havuçlarımızı ve patateslerimizi ekleyip güzelce karıştıralım.En son dolaptan çıkardığımız bezelyemizi ekleyip karıştıralım.(Önemliii Dondurulmuş yiyecekleri çözülmesini beklemeden kullanalım.)Suyumuzu ilave edelim yaklaşık 3 su bardağı kadar düdüklü tencerede 40 dakika pişirelim.Piştikten sonra tabaklara koyup dere otuyla süsleyelim.Dere otu evde kalmamıştı maydanozla süsledim:)AFİYET OLSUN......

0 yorum: