21 Şub 2009

**KÖMBE**

IMG_0839 by you.

Bugün tüm gün aşure yapmakla geçti günüm..Şimdi vereceğim kömbe tarifini dün yaptım..Bu ara benim bilgisayarda sorun var..resimleri aktarmakta zorlanıyorum..Burda yani ankarada bu yapmış olduğum böreğe kömbe deniyor..bende burada öğrendimm.Çok lezzetli tel tel bir börek..Ben içini boş yapıyorum.Boş daha çok hoşuma gidiyor siz isterseniz peynirli,kıymalı,yada ıspanaklı yapabilirsiniz..Resimlerle yapılışını anlatmaya çalıştım..İnşallah başarılı olmuşumdur..

IMG_0845 by you.

**KÖMBE** MALZEMELER:

  • 2 su bardağı süt
  • yarım su bardağı ılıık su
  • 1 paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • İçini yağlamak için 1 su bardağından bir parmak eksik yağ
  • Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı

YAPILIŞI:Sütü,ılık suyu,Mayayı yoğurma kabına alın..maya iyice erisin..elinizle eritin..Tuzu ve unu ilave edip çok sert olmayan bir hamur yoğurun..hamuru 3 bezeye ayırın.Her bir bezeyi açabildiğiniz kadar açın..açtığınız hamurun üzerine 2yemek kaşığı yağ gezdirin.İkinci açtığınız hamuru üzerine serin.Onunda üzerine yağ gezdirip üçüncü yufkayı serin.Yine yağlayıp aşağıda gösterdiğim şekilde katlayın.tepsinizin büyüklüğüne göre açın.yağlanmış tepsiye koyup.Dilimleyin..Görüldüğü şekilde.üzerine bir tepsi kapatıp yaklaşık bir saat bekletin..Oda sıcaklığında..tepside kabardıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırına verin..altı üstü kızarınca çıkarıp..servis yapın..ben sıcak seviyorum.:))AFİYET OLSUN....

IMG_0835 by you.IMG_0839 by you. IMG_0830 by you.IMG_0834 by you.

0 yorum: