7 Kas 2008

ÇİĞKÖFTE

Photobucket

Çiğköfte partisine ne dersiniz:))Akşam, oğlum anne çiğköfte partisi yapalım dedi ne demekse:))eee parti demek benim güç gösterisi yapmam demek:))Konu çiğköfteyse..Genel de eşime düşer bu görev ama bu kez ben yapmak istedim..Ama varya duymasın çok daha güzel oldu:))İnanın zor değilmiş hiç yorulmadım yoğururken tekniği bilmek gerek şimdi size tekniğinden söz edicem:)

Ben yaptığım ölçüleri vericem.Yeterli oluyor yani 8 kişiyi rahatlıkla doyurur:)) ***ÇİGKÖFTE**

MALZEMELER:

  • 3 su bardağı ince bulgur (köftelik)
  • 300-350 gram çiğköftelik kıyma kasabınıza iki kez çektirin
  • 2 adet domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 3 yemek kaşığı acı biber salçası İsteğe bağlı
  • 1 kuru soğan
  • 2-3 diş sarmısak
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
  • 1 demet maydanoz
  • 3-4 adet taze soğan
  • Yeterince kıvırcık

YAPILIŞI: Bulgurumuzu genişce bir kaba koyalım.Rahat yoğurabileceğimiz bir kap olsun.Çiğköfte için aslında özel leğenler var. Salçalarımızı ince ince doğranmış kuru soğanı baharatları ve yeterli miktarda tuzumuzu ilave edelim bulgurumuza.İkiye böldüğümüz domateslerimizle güzelce yoğuralım.Kabuklarını soyup ezdiğimiz sarmısakları ilave edelim.Yorulduysak eğer sonlara doğru elimizi hafif ıslatabiliriz.Yumuşayınca etimizi ilave edip yoğurmaya devam edelim.İyice özleşsin.İnce ince doğradığımız soğan ve maydanozumuzu ekleyelim.Güzelce yoğurup elimizde şekil verelim..Kıvırcıkla veya lavaş ekmeğiyle servis edelim.AFİYET OLSUN....

Photobucket

0 yorum: