5 Mar 2009

**KABAK GRATEN**

IMG_0790 by you.

İlk kez denediğim bir yemek tarifi veriyorum..Bir çok yere baktım..en son karma bir şeyler yaptım..Yemek kitaplarından netten graten gördüğüm bütün tariflere baktım..Hepsinde sadece beşamal sos ve kaşar vardı..Ben ek yaptım..

IMG_0790 by you. *****KABAK GRATEN******

MALZEMELER:

  • 2 kabak
  • 2 yumurta
  • Kaşar
  • Beyaz peynir
  • Tuz,karabiber

BEŞAMEL SOS:

  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı margarin yada tereyağı
  • 1,5- 2 yemek kaşığı un

YAPILIŞI:Önce kabaklarımızı yıkayıp dış kabuğunu kazıyalım..Bir tencereye koyup 10 dakika kadar haşlayalım..Sonra kabakları ikiye bölelim.Ortasını çukur olacak şekilde çekirdekli kısmı alalım.Yumurta ve beyaz peyniri karıştırıp boşluklara dolduralım.Beşamel sosu yapmak için yağ ve unu kavuralım..unun kokusu çıkana dek.yavaş yavaş soğuk sütü ekleyip karıştıralım topak olmasın diye..Ilınmış sosumuzu peynirli harcın üzerine paylaştıralım..Fırına verelim..yaklaşık 15-20 dakika sonra alıp üzerlerine kaşar rendesi dökelim..Kaşar kızarınca fırından alalım..AFİYET OLSUN...

0 yorum: