21 Şub 2009

**BİSKÜVİLİ SOĞUK PASTA**

Yemeklere ara verip biraz da pasta falan yayınlayalım değilmi..çünkü her yemeğin üstüne tatlı iyi gider..Azda olsa yemek lazım. Dozundaaaa....Birde ben o dozun ne olduğunu bilsem:))tek dayanamadığım şey tatlıdır..Hiç tutamam kendimi yerkende şöyle düşünürüm olsun canım biraz fazla yürürüm:))Bu tarifi uzun zaman önce sofra dergisinde görmüştüm..Yapmak istiyordum..takii geçen gün evde tatlılar tükenince yapmaya karar verdim..Biz ailecek çok beğendik..Yapacak olanlara kolay gelsin ve nasıl yapacaklar anlatiyim..

***BİSKÜVİLİ SOĞUK PASTA***

MALZEME:

  • 1 paket krema
  • 3 adet yumurtanın akı
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 paket kakaolu bisküvi (pötübör kullandım)
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1/4 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı damla çikolata
  • 2 çorba kaşığı iri çekilmiş fındık
  • 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
  • ÜZERİ İÇİN:
  • Ben çikolata sosu kullandım

YAPILIŞI:Kremayı 5 dakika mikserle çırpıp buzdolabında bekletin.Yumurta aklarını 1 çorba kaşığı toz şekerle 10 dakika çırpın.Bir cezvede yarım su bardağı toz şeker ve suyu kaynatıp yumurtalı karışıma yavaş yavaş ekleyin.Eklerken çırpma işlemine devam edin.Bisküvileri iri parçalara ayırın.Bisküvileri,damla çikolatayı,limon kabuğu rendesini,fındık ve buzdolabında beklettiğiniz kremayı karıştırın.Dikdörtgen bir kalıbı streç film ile kaplayın.Karışımı kalıba yayın.Donması için buzlukta 2-3 saat bekletin.Servis yaparken üzerine çikolata sos gezdirin..

Benim notum:))Pasta buzluktan çıkınca çabuk eridiği için hemen servis yapın..

0 yorum: