21 Şub 2009

**CEVİZLİ TAHİNLİ TATLI**

Bu çok kolay ve lezzetli tatlı on beş dakikada hazır oluyor.Ben bu tatlının adını aslında imdat tatlısı koymak istiyorum.Aniden gelen misafirlere tatlı krizine girenlere anında hazır tatlı.İnanın çokta güzel.Geçen gün komşuma ikram ettim ilk defa yiyormuş ve bayramda baklava niyetine yapmak lazım bu tatlıyı dedi bende katılıyorum..Tarifi yaziyim..
**CEVİZLİ-TAHİNLİ-TATLI**

MALZEMELER:

  • 1 yufka
  • 1 veya 1,5 çaybardağı tahin
  • 1 çay bardağı kıyılmış ceviz
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ
  • Üzerine serpmek için pudra şekeri

YAPILIŞI: Yufkamızı açalım her tarafına değecek şekilde fırça yardımıyla yağımızı sürelim.Tahinimizide aynı şekilde yayalım yufkanın her tarafına üzerine toz şekeri serpiştirelim cevizlerimizide her tarafına yayıp rulo şeklinde saralım.İster benim yaptığım gibi 3 parmak genişliğinde keselim.İsterseniz de 2 parmak eninde kesip tepsiye dik bir şekilde koyalım..Pişip soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpelim...AFİYET OLSUN.....

0 yorum: